logo Satyrykonu link do strony logo BIP link do strony
logo Letniej Akademii Filmowej link do strony Logo Legnicy Cantat
O Nas     Kalendarium     Działalność     Zajęcia     Przetwarzanie danych osobowych
baner reklamowy imprezy "Świat pod Kyczerą"

Był pełen fajnych zdarzeń i emocji – Satyrykon 2009 już za nami.


Grzegorz Miecugow kupił sobie w Legnicy parasol, znana Pogodynka Omenaa Mensah wpadła w zachwyt na widok centrum miasta, syn francuskiego artysty Michela Grangera nie rozstawał się z czerwoną, satyrykonową czapką, gościom z Iranu podróż do Legnicy zajęła aż dwa dni, na legnickim lotnisku powstał obraz namalowany prawdziwym czołgiem....

Od czwartku Legnica żyła Satyrykonem. W tym roku wyjątkowo udanym. – Był taki, że chciałbym, aby każdy kolejny Satyrykom tak wyglądał – powiedział w niedzielę, późnym wieczorem, Grzegorz Szczepaniak, dyrektor Legnickiego Centrum Kultury. Właśnie szedł spać, bo satyrykonowe dni były dla pracowników LCK niezłym wyzwaniem: poza dziesiątkami obowiązków związanych z organizacją imprezy, trzeba było zająć się też tak niecodziennymi sprawami jak m.in.: przyjęcie 50-tonowego czołgu na lotnisku czy załatwienie na ostatnią chwilę specjalnego dźwigu, żeby telewizja TVN, która relacjonowała wydarzenia Satyrykonu, mogła pokazać z góry akcję malowania obrazu czołgiem przez Michela Grangera...
Ale wszystko się udało. Nawet pogoda się zlitowała i w ważnych chwilach deszcz nie padał. Choć w sobotę, w czasie, gdy Szkło Kontaktowe było transmitowane na żywo z ul. Św. Jana, sytuacja wyglądała poważnie. Widzowie tego w telwizorach nie widzieli, ale nadeszła nagle taka czarna chmura, że ekipa telewizyjna zaczęła w pośpiechu rozstawiać specjalny namiot, żeby w razie potrzeby osłonić prowadzących program. Na szczęście ulewa nie spadła.

- Wszystkie satyrykonowe wystawy mają świetny poziom i chwytają za serce, koncerty i imprezy towarzyszące wyszły super, Legniczanie licznie i chętnie w nich uczestniczyli, goście są bardzo zadowoleni, a o naszym mieście znów zrobiło się głośno. To był naprawdę udany Satyrykon – podsumował Szczepaniak.

W naszym serwisie relacjonowaliśmy na bieżąco satyrykonowe wydarzenia. Zachęcamy do lektury poprzednich informacji, jest w nich wiele ciekawostek. A do tegorocznego Satyrykonu będziemy jeszcze wracać. (EGO)



Źródło: ego   2009-06-22


 

   Dzieje się





reklama Galerii Piastów
logotyp sieci hoteli Qubus
logo LPWIK
logotyp radio taxi Wicar
logotyp KGHM
logotyp MPK Legnica
logotyb restauracji BISTRO N22
logotyp restauracji Koku Sushi
logotyp firmy kateringowej BPS CATERING
Voss logotyp i link do strony firmy
logotyp Footbal Academy


 
                   


© Legnickie Centrum Kultury 2003-2019   tel. 76 723-37-00   e-mail: lck@lck.art.pl